“Su4mi Salah Guna Kuasa…”- Tular Suami Jatuh Talak Isteri Ambil Vaks1n, Fizo Omar Ulas

“Suami Sal4h Guna Kuasa…”- Tular Suami Jatuh Tal4k Isteri Ambil Vaksln, Fizo Omar Ulas

August 30, 2021

Pelakon dan pengacara, Fizo Omar terkejut apabila ada suami yang menggunakan kuasa t4lak hanya kerana antl-vaksln.

Semalam tular satu mesej dari seorang isteri yang mengadu masalah serta status perkahwinanya selepas suami mahu menjatuhkan tal4k jika dia mengambil vaksln C0vldl9.

Wanita itu yang sudah pun mengambil vaksin secara sembunyi seperti meminta pendapat para ulama mengenai statusnya kerana buntu.

Fizo menerusi akaun Instagram miliknya berkongsi perbualan mesej tersebut dan mengec4m tindakan suaminya.

“Kalau betul lah wujudnya si suami macam ni kan…. “Abe joe (Fizo Omar) tak boleh sentuh pasal hukum ni.

Tapi sebagai lelaki, awak sal4h guna kuasa sebagai seorang suami tu bro, kot ya awak antl-vaksln sekalipun, bukan lah sampai tahap jatuh t4lak bro,” tulisnya dalam kapsyen.

Mengulas mengenai vaksln, Fizo memberitahu dia ada pernah mendapatkan pendapat dari seorang ustaz yang menyatakan adalah h4ram jika seseorang itu membah4yakan serta memudaratkan orang lain.

“Pasal vaksln ni memang bukan paksaan dan hak individu tu sendiri, tapi saya pernah bertanyakan pada ustaz dan jabatan agama, sekiranya kita tidak ambil dan keputusan kita itu boleh memb4hayakan dan memudaratkan orang lain, hukumnya Har4m disisi agama kita.itu apa yg saya diberitahu lah.

“Lagipun, pihak Agama, Kesihatan di negara kita dan seluruh dunia sudah pun iktiraf dan sahkan vaksln ni halal dan harus di ambil,” jelasnya.

Pun begitu, Fizo tetap mempersoalkan mengapa masih wujud golongan antlvaksln.

“Persoalannya kenapa masih wujud lagi isu antlvaksln ni.

“Kalau masih ingat, sejak kita lahir,berapa jenis vaksln dah pun disuntlk dalam badan kita, alhamdulillah sampai sekarang Allah masih bagi nikmat kehidupan sihat ni.

“Allah suka melihat hambaNya ikhtihar dan berusaha untuk menempuhi dugaan yang dihantar kepada kita semua.

“We do our part, the rest we leave to Allah, the best planner!” luahnya

Sumber : Gempak

About admin

Check Also

Jumpa kot4k rahsia di rumah mentua, isteri b4ca kuat-kuat surat cinta su4mi untuk bekas-bekas kekasih – “Saya pun sal4h seorang ex dia”

‘CINTA monyet’ amat sinonim terutama sekali dengan pelajar di peringkat sekolah menengah. Sudah semestinya setiap ‘pasangan …

Leave a Reply

Your email address will not be published.