Peni4ga Hulur Taster Jual4n Mak4nan, “Bawak Pingg4n Lain K4li”

Bersaing dalam perniagaan adalah perkara biasa. Apatah lagi bila jiran kedai berniaga produk dan barangan hampir sama. Namun bersaing secara sihat bukan sahaja dapat mengeratkan hubungan malah rezeki yang dapat lebih berkat.

Walau bagaimanapun, satu video yang dimuat oleh seorang pengguna TikTok dengan nama akaun abgpotai ini telah mencuri perhatian ramai. Dalam perkongsian tersebut kelihatan seorang wanita sedang berjalan di dalam sebuah pasar. Namun apa yang membuatkan ramai tertarik apabila wanita itu mula melalui sebuah lorong dengan dua peniaga makanan hampir sama menghulurkan taster jualan makanan.

Produk yang sama dan wanita itu diminta untuk merasa makanan dua penjual tersebut. Wanita itu kemudiannya hanya mengangguk-angguk dan berlalu pergi. Berikut adalah perkongsian rakaman peniaga hulur taster jualan makanan ini tersebut:

 

@abgpotai #alhamdulillah #fypシ゚viral #vivoX70PhotographyRedefined ♬ original sound – Restoran kak sal Kelate

Kalau korang kena macam ini apa yang akan dilakukan? Apa-apa pun perkongsian rakaman peniaga hulur taster jualan ini telah meraih lebih 700 ribu tontonan dan 42 ribu likes. Rata-rata warganet meninggalkan pendapat mereka mengenai situasi ini di ruangan komen seperti berikut:

“Kalau aku amik je sape yang hulur tu. Makan. Keluar2 kenyang. Tak yah beli”

“Lain kali kau lalu pasar tu bawak tupperware. Orang lalu kau letak dalam tu jimat tak yah beli”

Sumber : Tik tok

About admin

Check Also

“An4k Kata Nak Balik Terus..”- Ayah Seb4k, Dedah Kata2 Akhir Arwh, Rupanya Dah Beri

  Rentetan insiden membabitkan lima sekawan pada awal pagi tadi, bapa kepada salah seorang pelajar …

Leave a Reply

Your email address will not be published.