T4k sanggup tgk makcik terbaring tepi motor r0d4 tiga tengah p4nas, Netizen sed1h pakat nak huIur bantuan

 

BERAT mata memandang, berat lagi bahu yang mem1kul bebanan.

Begitulah gambarannya mengenai satu video mervntun perasaan yang dik0ngsi menerusi aplikasi TikTok sehingga meraih 1.9 juta t0ntonan dalam tempoh 15 jam.

Menerusi video tersebut, kelihatan seorang wanita berusia sedang terbaring di dalam ruang tepi motosikal roda tiga yang berhenti di pers1mpangan lampu isyarat.

Pada masa sama, pemandu motosikal tersebut sedang memegang beg kecil bagi menutup wajah wanita berkenaan daripada terkena cahaya matahari.

Video itu dik0ngsi oleh seorang wanita dikenali sebagai Shiha Nizam, dipercayai dir4kam di sebuah jalan berdekatan Jambatan angkat atau ‘drawbridge’ di Terengganu.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Tiba-tiba kat traffic light dvduk di belakang h4mba Allah ni. Ya Allah waktu tengah hari yang kem4rau matahari betul-betul atas kepaIa. TerIentang dalam besi.

“Kereta tak boleh ke tepi. Andai aku boleh tolong waktu itu. Sekarang aku rasa menyesaI aku tak huIur bantuan

Antara komen netizen.

“Dalam hidup kita rasa kita dah svsah. Tapi tanpa kita sedar ramai lagi susah bila kita tvnduk ke bumi. Sebab kita tak bersyukur dengan nikmat Allah bagi.

“Tolong sesiapa yang kenal tolong maklumkan pada saya. Tolong guna kuasa viraI. Saya nak bantu dia dengan cara tak seberapa saya,” ujar Shiha Nizam menerusi kapsyen.

Semakan mStar mendapati terdapat lebih 9,000 komen netizen yang rata-ratanya menzahirkan rasa sed1h terhadap wanita berkenaan.

Nak join sis, kalau kita ramai-ramai kvmpul duit,boleh hadiahkan kereta untuk dia.

NETIZEN

Selain seb4k dengan r4kaman tersebut, ramai netizen turut memberikan pujian terhadap pemandu motosikal yang dipercayai anak kepada wanita berkenaan.

“Hebat anaknya. Kuatlah wahai anak. Seperti mana kuat ibumu mengandvngkan dan meIahirkan kamu. Semoga syurga buatmu.

“Anak paling berjaya pernah aku tengok.

“Tangan tu akan jadi bukti di mahsyar nanti, syurga menanti.

“Tengok pun dah tahu anak dia orang hebat. Tvdung dan aurat pun terjaga. Hebatnya anak disebabkan hebatnya ibu bapa yang mendidik.

“Air mata lelaki aku dah keluar tengok video ni ya Allah,” tulis beberapa netizen.

Ramai yang bers1mpati melihat video ini.

Dalam pada itu, beberapa individu di ruangan komen memohon agar sesiapa yang mengenali dua beranak tersebut untuk berk0ngsi maklumat mereka secepatnya.

Malah, ada netizen turut bercadang untuk melakukan kutipan derma bagi membantu meringankan beban keluarga tersebut.

“Kalau ada yang kumpul dana untuk memudahkan famili ni, tolong beritahu, saya nak turut serta. Jika ada rezeki belikan kenderaan. Allahu seb4k saya.

“87,000 likes. Kalau seorang derma RM1. Akak tu dah dapat RM87,000. Dapat beli kereta cash. Lebih duit untuk kegunaan dia.

“Nak join sis, kalau kita ramai-ramai kumpul duit,boleh hadiahkan kereta untuk dia.

“Kalau ada pomen yang dekat-dekat area tu boleh buatkan bumbung untuk kotak roda tiga tu. Panas tu,” tulis beberapa netizen lagi.

 

Sumber: mStar

About admin

Check Also

Dua negara berbaIah as4l usul silat, sekali ini respon pel4kon ‘Mat Kilau’ sendiri, Yayan Ruhian

  ISU mengenai asal usul silat sering menjadi topik perbualan dan perb4lahan netizen di media sosial. …

Leave a Reply

Your email address will not be published.