‘Pelajar Pra Sekol4h Tak Nak Pakai Baju Sekolah T4pi Cikgu Tak Putus Asa Memujuk’- Netizen Kagum Dengan Tindakan Cikgu Ini

 

Menerusi perkongsian tiktok @hajaratul_ yang telah mendapat tontonan sebanyak 522,600 dan mendapat sukaan sebanyak 26,200. Gelagat seorang kanak-kanak pra sekolah telah mencuit hati netizen kerana beliau tidak mahu memakai baju seragam tadika yang sama dengan rakan-rakannya yang lain. Di dalam video berdurasi 5 minit itu guru itu kelihatan tidak putus asa semasa beliau mengadakan sesi rundingan bersama kanak-kanak berusia linkungan 4-5 tahun itu. Tetapi kanak-kanak lelaki itu terlihat sedang berkeras dengan keputusannya itu sambil memeluk tubuhnya yang kecil.

Kanak-kanak tersebut berkeras tetap mahu memakai baju ‘t-shirt’ berwarna putih yang sepatutnya dipakai pada hari Khamis untuk acara sukan. Cikgu itu terpaksa mengeluarkan idea lain bagi memancing kanak-kanak tersebut supaya beliau mengikut kata. Cikgu itu berkata kepada kanak-kanak dengan menunjukkan sekotak mainan kata beliau kepada anak muridnya itu “Tak nak main? Hari-hari selalu main.. nak main tak mahu? kalau nak main kena pakai baju biru, tak payah pakai baju putih. Beliau kemudian cuba menjadi sedikit keras dengan memberi ugutan lembut kepada kanak-kanak itu “Cikgu simpan ya! kalau awak nak main kena pakai baju seragam..kalau awak pakai cikgu bagi semua ini.

Selepas mereke berdua berunding selama hampir 4 minit, kanak-kanak itu akhirnya setuju untuk memakai pakaian seragam itu. Meninjau di halaman komen pula ramai netizen memberikan komen postif terhadap video ini dan menyifatkan guru itu adalah seorang yang sangat penyabar dalam melayani tingkah laku kanak-kanak yang diluar jangka itu.

Lihat video di bawah:

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)

Lihat pula komen netizen:

Terbaik Cikgu ! Bukan senang nak pujuk Izz nie kalau dia dah ckp “No” hahahaha..  Pape pun terima kasih sbb layan adik saya dengan baik.

terbaik cikgu.. mmg layak sangat jadi pendidik.. sabar dan tak putus Asa.. aku pun sabar jer tgk video ni sampai habis..

Tahap kesabaran seorang Cikgu melayan kerenah ank murid.. Sy respect

happy nya dpt cikgu mcm ni ank2 mesti suka pergi sekolah.tahun ni ank sya tukar kelas tahun lps masa umur 5y ok jer happy dia pergi sekolah cuti pun tak nak dengan kawan2

Bukan senang nak twist pemikiran anak anak . Sampai dia nak

pandai cikgu pujuk dia… ni lah contoh cikgu tadika Terbaikk..

Sumber: Tiktok

About admin

Check Also

[VIDEO] “Saya maafk4n segala..”- Set4hun Tk Berhubung, Sek4li Iqbal Ambil Keputusan Yg Mengejutkan Ramai

Usahawan sensasi, Datuk Seri Vida akhirnya mengambil keputusan untuk kembali berbaik dengan bekas pengurus peribadinya, …

Leave a Reply

Your email address will not be published.