“Nmpk mcm peIik, tp seben4rnya sah…” -Netiizen n4ik ger4m dgn lakonan drama ‘Bila Hati Memilih Dia’, dapat sambutan org ramai

 

Bila Hati Memilih Dia sebuah siri drama televisyen Malaysia 2022 di Slot Samarinda, TV3 yang menggantikan drama Suamiku Lelaki Pendosa. Drama ini ditular baru-baru ini dan mendapat sambutan orang ramai dengan lakonan selebriti hebat, dibintangi oleh Aedy Ashraf dan Eyka Farhana.

Kisah seorang wanita bernama Kisha Adra(Eyka Farhana) yang baru habis belajar dan sedang menunggu tawaran pekerjaan. Mengalami kehidupan yang sukar bersama keluarganya, dan dipaksa berkahwin dengan Nazril(Aedy Ashraf). Drama ini mendapat sambutan orang ramai mengatakan perlu mempunyai kesabaran yang tinggi bila disebut drama Melayu. Video klip ini menunjukkan, beliau dituduh membuat perkara tidak sepatutnya dan dipaksa mengahwini Nazril pada ketika itu juga.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DaebaKing (@daebakingz)

Aedy Ashraf dilahirkan pada 20 September tahun 1993 berasal dari Bachok,Kelantan. Beliau memulakan kerjayanya semasa berumur 10 tahun dalam bidang lakonan sebagai pelakon knak-knak sejak 2003 menerusi filem Jutawan Fakir, membintangi puluhan drama dan telefilem. Beliau pernah ditular baru-baru ini dengan klip durasi pendek tentang melamar seorang selebriti menjadi teman wanitanya di pentas terbuka.

Eyka Farhana dilahirkan pada 3 Februari tahun 1995 berasal dari Nilai, Negeri Sembilan. Beliau merupakan seorang pengacara, model dan pelakon wanita Malaysia. Memulakan bidang lakonan sejak tahun 2011, salah satu drama televisyen yang beliau lakonkan ialah ‘Juvana’.

Lihat apa juga kata orang ramai:

@Camie Syah:dia nikah macam main pondok2

@wani:tkpayah susah susah pergi kursus kawen isi borang nikah apa semuaa . sua tgn gitu jee sah teruihhh

@Arinn:Nmpk mcm pelik tp sebenarnya sah .. sebab tu spe2 yg dh jd ayah, jgn ska2 main perkataan akad nih, nnti xpsal kwn kau jd menantu kau

@Faeez | KASUIT:Dari hukum sah. Dari undang2 mcm2 nk kena settle. Silap2 denda kena bayar.

@kakparahhhhh:Kita punya susah susah hantar borang cop sana sini, dia nikah mcm ni je. Kan senang mcm ni mempermudahkan.

@𝒜𝒾𝓎𝑒𝑒𝓃:ramai yang tanya sah ke sah ke…jwpn dia sah… that’s why jangan nak main2 dgn lafaz akad…

Dalam drama ‘Bila Hati Memilih Dia’ mendapat sambutan orang ramai, dan memberi komen yang positif. Netiizen juga membuat pesanan, tentang babak yang dilakonkan akad nikah seperti di dalam video klip ini bukanlah satu permainan yang mudah jika mencukupi hu kum. Perkongsian video klip di Tiktok ini mendapat sambutan orang ramai sebanyak 1.9M penonton, 138.2K sukaan dan 2121 komen.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Daebakingz, Wikipedia dan Tiktok via rotikaya

 

About admin

Check Also

“An4k Kata Nak Balik Terus..”- Ayah Seb4k, Dedah Kata2 Akhir Arwh, Rupanya Dah Beri

  Rentetan insiden membabitkan lima sekawan pada awal pagi tadi, bapa kepada salah seorang pelajar …

Leave a Reply

Your email address will not be published.