“Rupanya Kena Hal4u Mak Mertu4..” Tvlar Dilihat lbu M4rah Anak Dalam Bas Menjadi Kec0h, Wanita Ini Cerita Sebenarnya Berlaku

 

Sebelum ini, perkongsian oleh seorang penumpang bas mengenai sikap ibu yang tergam4k memarahi dan mengasari anak-anak kecilnya sepanjang perjalanan dari Kota Bharu ke Temerloh curl tumpuan ramai.

Bagaimanapun, mujurlah keadaan kembali terkawal selepas dia ditegur oleh seorang lelaki yang juga kebetulan merupakan anggota polls.

Dia sedang tertekan & stres…rupanya kena halau mak mentua, suami pula masuk lokap sebab ambit `barang’.

Terbaru, Puan Shira Ira tampil berkongsi cerita selepas bersemuka dengan ibu viral berkenaan di Temerloh. Siapa sangka di sebalik kejadian itu, rupanya wanita terbabit sedang tertekan dan stres melampau.

Bukan sahaja pasangannya sedang berada di lokap atas kesalahan nark0tlk, bahkan turut dihalau oleh ibu mentuanya dengan alasan tidak suka nampak kelibat cucu-cucu tiri di rumahnya.

Katanya singgah je Temerloh & nak ke KL tempat kerja lama…bagi telekung, dia kata Allah uji dia sebab lama tak solat.

Menurut wanita berkenaan, dia datang ke Temerloh untuk singgah saja sebelum menuju ke KL untuk bekerja di tempat lama.

Selepas dapat tahu anak-anak kecil tersebut tidur di rumah ibadat saja, Puan Syira tawarkan mereka bermalam di homestay milik keluarganya. Paling menyentuh hati, semua takdir itu dianggap ujian oleh ibu malang tersebut susulan sekian lama tinggalkan solat.

“Kenapa datang temerloh? Dah singgah kuantan cari kerja di kuantan tp tk jumpa cari bilik. Smntara to dia dan ank2 hnya tido di masjid…Katanya nk singgah je temerloh dan nak ke kuala lumpur di tmpt lama dia kerja sblum ni…tp kalau dpt kerja di temerloh.”

“Dia nk stay temerloh je.. tp dgn keadaan ank ank dia agak ssh sbb masalah jgk dgn transport .. umi hantar dia ke homestay kami utk semantara . Umi bg dia telekung suruh solat ,mandi dan umi nasihat dia.. masa ni kami tak tahu lagi kisah dia dah viral.,sedih tgk keadaan ank dia.”

“Tghri kami dpt tgk video viral to …tp tetap kena tolong umi kata..Umi nasihat dia ,jgn pukul ank ,umi peluk ank2 dia dia kata Allah uji dia sbb dia lama tak solat masa umi nk balik ank dia peluk umi. Tak bagi balik.. nk ikut umi …ksian mcm kurang kasihsyg”

Saya nasihat jangan mencarut kat anak-anak, dia tanya mana tahu…lepas tahu kisah dalam bas jadi viral, terkejut malu dia.

Rentetan itu, keluarga tersebut dibawa ke JKM bagi memohon bantuan serta bell pakaian baru. Bagaimanapun, wanita terbabit pelik apabila Puan Syira menasihatinya jangan berkasar dengan anak lagi.

Dia bahkan terus malu sebaik mengetahui aksi dalam bas tempoh hari telah menjadi viral. Ujarnya dia masih sayangkan anak-anak, namun jadi begitu kerana sangat tertekan.

“Isnin petang saya bawak dia g jkm . Alhamdullilah dpt lah sedikit bantuan.. bawak g makan mcd ,bawak beli baju .dlm kereta to sy nasihat Igi kat dia. Jgn mncarut kat ank2. Jgn pukul ank.. dia tnya sy mcm mana tahu sy pukul ank? Sy bgtau dia kisah akk pukul ank dlm bas dh viral .”

“Terkejut dia. Dia kata blh tak nk tgk . Sy tunjuk kat dia. Dia kata dia malu . Malu lah sy kak sy syg ank sy , tp sy tekanan kak keadaan mcm ni”

“Hari selasa pagi , dia call mintak hntr ke terminal .nk pergi kuala lumpur .. Dia pun dah smpai Kl”

“Jom sama sama kita doakn kesejahteraan & keselamatan akk to dan ank2 dia Moga AIIah permudahkan urusan dia..buat semua natizen cukuplah kcam dia kita xrasa dan xalami apa yg di rasa sekarang kita doa yg baik baik utk dia”

Sumber : KlsahDunla

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

About admin

Check Also

Dua negara berbaIah as4l usul silat, sekali ini respon pel4kon ‘Mat Kilau’ sendiri, Yayan Ruhian

  ISU mengenai asal usul silat sering menjadi topik perbualan dan perb4lahan netizen di media sosial. …

Leave a Reply

Your email address will not be published.