“Ada Ckp Saya Hany4 Berlakon”- Akhirny4 Ust Kazim Umum Berita Mengejvtkan Yg Buat Ramai Tersentak!

 

“Siapa-siapa yang boleh tolong ubatkan saya… tolonglah. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang menanggung. Pada Allah kita berserah,” tulisnya pada ruangan kapsyen.

Pada hantaran yang sama, Ustaz Kazim berkongsi gambar keadaan tangannya yang dinaiki bintik-bintik hitam.\

Video luahan ustaz kazim ada di bawah sekali..

Namun, Ustaz Kazim tidak memperincikan dengan lebih lanjut mengenai penyakit yang dihidapinya itu

Menerusi ruangan komen, ramai yang memberikan kata-kata semangat dan mendoakan supaya kesihatan Ustaz Kazim kembali seperti sedia kala.

Begitupun, terdapat satu komen yang menyatakan bahawa gambar yang dimuat naik oleh Ustaz Kazim itu merupakan efek kesan khas solekan untuk penggambaran filem.

Ini solekan dalam filem terbaharu under Mawi, Zim Zim Ala Kazim,” tulis seorang pengguna Facebook.

Selain itu, pelakon Aeril Zafrel turut memberi komen yang serupa.

“Shooting kan ni ustaz?” tulis Aeril pada hantaran yang dikongsikan oleh Ustaz Kazim.

Begitupun, ramai yang memberikan respons kurang senang dengan kedua-dua komen berkenaan. Katanya, hal sakit tidak boleh dibuat gurauan.

Namun, menerusi kemas kini Facebook seorang individu yang difahamkan bertugas sebagai jurusolek, Ustaz Kazim sememangnya sakit, tetapi dia diberi tugas untuk memberikan efek yang lebih jelas untuk filem lakonan pendakwah berkenaan

“Sebelum aku memulakan kerja… ustaz suruh aku duduk atas kerusi depan dia untuk dia bacakan ayat ayat doa dan hembuskan kat aku supaya aku selamat dan dilindungi Allah sepanjang penggambaran filem Zim Zim Ala Kazim.

“Dia risau aku takut. Ustaz memang sakit, aku tengok sendiri keadaan kulit dia. Cuma aku tambah lagi untuk menampakkan efek di dalam skrin. Semoga ustaz sembuh dan boleh menjalani kehidupan normal macam orang lain,” tulisnya.

Menerusi ruangan komen jurusolek berkenaan, ada yang bertanya sama ada Ustaz Kazim benar-benar sakit atau tidak.

Justeru, seorang netizen menulis: “Ustaz memang pernah kena sihir teruk. Mawi lamar UKE filemkan kisahnya. Yang mendoakan pun tak salah. Semoga ustaz terus sihat dan sembuh

Sebagai rekod terdahulu, pernah Kecoh di media sosial apabila munculnya lakaran dua individu yang kononnya bertanggungjawab melakukan sihir kepada pendakwah popular Datuk Ustaz Kazim Elias.

Lakaran itu dibuat oleh seorang pengamal perubatan tradisional yang turut menggelarkan dirinya sebagai ‘pawang’ serta perawat dan pelukis alam ghaib.

Menurut Ustaz Kazim, dia memohon untuk individu tersebut supaya tidak menimbulkan tanggapan atau tuduhan kepada sesiapa.

“Saya dapat banyak kiriman dari TikTok lakaran lukisan kononnya orang yang melakukan sihir.

“Jangan menimbulkan tanggapan tuduhan kepada sesiapa pun dan perkara begini bukan daripada kaedah perawatan yang dibenarkan.

“Saya berharap pemilik akaun Tik Tok berkenaan memadamkan gambar ini,” katanya menerusi satu posting di Facebook.

Susulan daripada itu, ‘pawang’ yang bertanggungjawab atas perbuatan itu tampil memohon maaf kepada Ustaz Kazim.

Menurutnya, dia menghormati permintaan Ustaz Kazim dan tanpa berfikir panjang memadam posting berkenaan.

“Dengan rela hatinya saya telah pun memadam lakaran dan segala video tersebut.

“Saya mohon 1,000 kemaafan kepada ustaz.

“Saya buat lakaran bukan untuk peribadi atau niat tertentu, tetapi untuk permintaan ramai sahaja,” katanya.

Lihat Video dibawah:

Dalam video ini Ustaz Kazim ada jelaskan mengenai beliau yang banyak terima kritikan dengan mengatan beliau hanya berlakon. ini penjelasan Ustaz kazim tentang realiti yang berlaku terhadapnya..

Sumber: gempak dan durian merah.com

About admin

Check Also

[VIDEO] “Saya maafk4n segala..”- Set4hun Tk Berhubung, Sek4li Iqbal Ambil Keputusan Yg Mengejutkan Ramai

Usahawan sensasi, Datuk Seri Vida akhirnya mengambil keputusan untuk kembali berbaik dengan bekas pengurus peribadinya, …

Leave a Reply

Your email address will not be published.