MATSAJAT BERSUAR4 TENTANG HARG4 AYAM BAK4L NAIK, SUBSIDI MINYAK DIMANSUHKAN SAMPAI RAMAI MASUK KOMEN

 

Usahawan sel3briti, Nur Sa.jat melahir.kan rasa kecewa dan sedih apabila mendapat tahu bahawa harga ayam dijangka akan naik sementara subsidi minyak pula bakal dihapus.kan di Malaysia.

Sajat menerusi kemas kini Insta.gram berkata, sungguhpun tidak layak untuk memberi komen mengenai hal tersebut, namun, dia masih mempunyai keluarga, rakan-rakan dan pengikut di sini.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nur Sajat (@nursajatkamaruzzaman)

“Sedih mendengar bila ini kan terjadi pada mereka yang berada di Malaysia. Sajat se.dar bukan Sajat layak untuk berkongsi hal-hal ini, mungkin ada yang akan cakap: ‘Sajat kenapa nak ambil peduli hal Malaysia, kau kan dah kat sana, jangan menyibuk‘.

“Mungkin ada betul yang comments seperti itu untuk Sajat, siapa.lah Sajat untuk berkata-kata, kerana Sajat pun dah kat Australia.

“Tetapi Sajat masih ada keluarga, sahabat, kawan-kawan, sedara-mara, dan follower-follower Sajat di sana. Setiap hari Sajat menerima DM message dari mereka di malaysia yang mereka nak mengikuti Sajat!

“Sajat rasa tak perlulah Sajat cerita lebih lan.jut. Mungkin kerana ini lah mereka merayu pada Sajat nak berkerja atau mencari nafkah lebih jika di berikan peluang,” katanya.

Menerusi ruangan komen, terdapat seorang pengikut yang mengucapkan terima kasih kerana masih memberi perhatian kepada rakyat Malaysia sungguhpun dia kini sedang berada di luar negara.

“Terima kasih kerana masih ingat kami di Malaysia… kenapa lah jadi macam ni ya Allah,” katanya.

Dalam pada itu, seorang netizen turun menyatakan yang kos sara hi.dup di Australia juga kini semakin tinggi. Namun jawab Sajat: “Tetapi Australia bagi pertolongan pada rakyat, jika rak.yat sini sakit, kena C0vld, kerajaan bagi AUS$750 (RM 2,286) setiap minggu,” katanya.

Terdahulu, menerusi laporan Astro Awani, Menteri Per.dagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Datuk Seri Alexander Nanta Linggi memberitahu subsidi minyak masak tulen botol dua hingga lima kilo.gram akan dimansuh.kan bermula 1 Julai ini.

Sementara itu, Menteri Pertanian dan Industri Makanan (MAFI), Datuk Seri Ronald Kiandee menjangka.kan harga ayam mentah di pasaran akan mencecah sehingga RM11 sekilogram.

Menurut beliau, senario itu dijangka berlaku susulan kerajaan tidak lagi menguatkuasakan pe.laksanaan harga siling RM8.90 seperti yang diperkenalkan Februari lalu selain menarik balik pemberian subsidi RM1.40 yang diberi kepada penternak ayam dibawah Skim Kawalan Harga Maksimum Keluarga Malaysia (SHMKM).

SUMBER:GEMPAK

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan ber.tanggungjawab langsung ke atas komen komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda.

About admin

Check Also

[VIDEO] “Saya maafk4n segala..”- Set4hun Tk Berhubung, Sek4li Iqbal Ambil Keputusan Yg Mengejutkan Ramai

Usahawan sensasi, Datuk Seri Vida akhirnya mengambil keputusan untuk kembali berbaik dengan bekas pengurus peribadinya, …

Leave a Reply

Your email address will not be published.